Перманент бревет Чудния Изток на Стара Планина (ЧИСП) SR200 Gravel Edition

Дължина: 203 км, денивелация: 2489 м

Описание на маршрута на бревета и контролите:

1. Старт: снимка пред Катедрален храм „Успение Богородично“ Варна, център. (0км)

Насочваме се посока Бургас, непосредствено преди Аспарухов мост се отклоняваме вдясно и слизаме на край езерния път и поемаме към Белослав. Ферибота е на всеки 20 мин. Ако виждаме, че е тъкмо тръгнал към отсрещния бряг, и не ни се чака, можем да си удължим леко (с около 5км), като продължим през Повеляново и Девня и се връщаме на трака между с.Разделна и с.Падина (29км).

ВНИМАНИЕ: Трака минава през ферибота в Белослав главно за атракция! Ако желаете може да не минавате през ферибота, а да карате до Белослав, като в началото на маршрута минете през Аспарухов мост и след това продължите от другата страна на залива до Белослав.

Продължаваме през селата Падина и Житница към Провадия, където на 45км без да влизаме в града се движим по главен път минаваме под моста и с два леви и един десен се качваме на път 208 , табела Айтос.
Следват две изкачвания - едно късо и второ по-продължително, в края на което се отваря гледка към яз. Цонево.

Varna Katedrala 01

2. Контрола №1: снимка при надпис Дългопол на края на Рояшкия баир с гледка към язовир Цонево (56 км)

След спускането (60км) завиваме вляво – табела Сава, пресичаме ЖП прелез и река Камчия и веднага завиваме вдясно. Продължаваме по тихо, живописно пътче без трафик и с перфектен асфалт до с. Аспарухово (тук има възможност да се подкрепим при нужда) и Чудните Скали.

Dalgopol nadpis

3. Контрола №2: снимка от Чудните скали (76 км)

Следва Айтоски проход през селата – Добромир, Билка, преди Дъскотна на километър 93-ти остър ляв завой, табела за с. Ясеново.

Тук започва най-дългото и стръмно изкачване за целия преход около 12 км, което ще ни качи горе на платото, от където ще можем да се насладим на яки гледки в доста дълъг участък.

Yanevo

Chudnite skali 01

4. Контрола №3:Табела с. Снежа (101 км)

На около 2 км след селото завиваме надясно и започваме 5-километрова отсечка по чакъл до разклона за с. Каменяк, километър 108-ми. В с. Добра Поляна на Т-образното кръстовище поемаме вляво. Продължаваме по тясно живописно пътче по билото. На километри 118,5 и 119,5 имаме необозначени кръстовища, на които и в двата случая избираме посока ВДЯСНО към с. Припек

Sneja

5. Контрола №4: Табела с. Припек (121 км)

Продължаваме през селата Подгорец, Сини Рид (в началото на селото избираме лявото отклонение!)

Продължаваме по тясно с добра асфалтова настилка пътче по билото до километър 131-ви

Pripek

5.1. БОНУС Контрола №1 снимка от скалния феномен Добровански Гъби (131 км)

1 час бонус за посещение на скалния феномен Добровански Гъби

Местността се намира вдясно от пътя на около 400м, в мястото където същия прави остър ляв завой към с. Рожен (не завивайте в тази посока!).

Трябва да преминем по черен горски път, който има няколко разклонения, избираме средното, няма и насочваща табела.

Добровански гъби 02

6. Контрола №5: Комплекс ГЕРМЕТО (140 км)

В посоченото по-горе място с острия ляв завой избираме посока НАПРАВО по стар очакълен и утъпкан път, който ще ни отведе точно до Контролата.

Отсечката е около 10км и е с тенденция само надолу с малък процент.

Germeto

7. Контрола №6: табела на с. Садово (182 км)

Sadovo
 8. Финал: снимка от гр. Варна - Катедрален храм „Успение Богородично“ (206 км)  Varna Katedrala 02

Линк към GPS маршрута в Openrunner.com

Линк към GPS маршрута в RideWithGPS.com

Организатор: Димитър Велчев

Бреветна карта за провеждане на перманент бревет: