Перманент бревет Двата източни прохода 200 - Варна 200км

Дължина: 212.64 км, денивелация: 2592 м

Описание на маршрута на бревета и контролите:

1. Старт: снимка пред Катедрален храм „Успение Богородично“ Варна, център. (0км)

Насочваме се посока Бургас, непосредствено преди Аспарухов мост се отклоняваме вдясно и слизаме на край езерния път и поемаме към Белослав. Ферибота е на всеки 20 мин. Ако виждаме, че е тъкмо тръгнал към отсрещния бряг, и не ни се чака, можем да си удължим леко (с около 5км), като продължим през Повеляново и Девня и се връщаме на трака между с.Разделна и с.Падина (29км).
ВНИМАНИЕ: Трака минава през ферибота в Белослав главно за атракция! Ако желаете може да не минавате през ферибота, а да карате до Белослав, като в началото на маршрута минете през Аспарухов мост и след това продължите от другата страна на залива до Белослав.
Продължаваме през селата Падина и Житница към Провадия, където на 45км без да влизаме в града се движим по главен път минаваме под моста и с два леви и един десен се качваме на път 208 , табела Айтос.
Следват две изкачвания - едно късо и второ по-продължително, в края на което се отваря гледка към яз. Цонево.

Dvata iztochni prohoda 200 Katedralata Varna

2. Контрола №1: снимка при надпис Дългопол на края на Рояшкия баир с гледка към язовир Цонево (56 км)

След спускането (60км) завиваме вляво – табела Сава, пресичаме ЖП прелез и река Камчия и веднага завиваме вдясно. Продължаваме по тихо, живописно пътче без трафик и с перфектен асфалт до с. Аспарухово (тук има възможност да се подкрепим при нужда) и Чудните Скали.

IMG 20210211 092412 01

3. Контрола №2: снимка от Чудните скали (76 км)

Следва Айтоски проход през селата – Добромир, Билка, Дъскотна (има голям магазин с навес), пътя е в лошо състояние, има доста напуквания и дупки.
На км 108-ми след леко изкачване поемаме вляво – табела Руен.
Следва равнинен участък през Руен, Преображенци, Просеник, Горица с доста чешми (7 или 8 са работещите +2 пресъхнали) всичките освен една са отляво по посока на движение.
Стигаме до Т-образно кръстовище (с табела – Дюлино, Паницово, Варна), където си правим снимка и поемаме вляво през Дюлинския проход.

IMG 20210211 105646 01

4. Контрола №3: снимка от Т-образното кръстовище в началото на Дюлинския проход (137 км)

От южната страна при изкачването състоянието на пътя е много лошо, но това не пречи толкова при изкачване, тесен и разбит, няма чешми. В Паницово няма и магазин, първия възможен е в с.Дюлино.
На 171-ви км се включваме с ляв завой в главен път Бургас-Варна. До Финала следват няколко изкачвания и много натоварен път с интензивен трафик, особено през летния сезон. Удобна възможност за хапване и почивка е в Старо Оряхово (180 км)

Dvata iztochni prohoda 200 3 та Контрола Т кръстовище в началото на Дюлинския проход
 5. Финал: снимка от гр. Варна - Катедралата (212 км)  Dvata iztochni prohoda 200 Katedralata Varna

Линк към GPS маршрута в OpenRunner.com
(данните за дължина и денивелация на бревета се взимат от OpenRunner.com)

Линк към GPS маршрута в RidewithGPS.com

Организатор: Димитър Велчев

Бреветна карта за провеждане на перманент бревет: